canyoning OPLEIDING

Canyoningopleiding

Canyoningschool is onderdeel van Wildwaterschool – dé plek voor avontuurlijke watersportopleidingen waar de canyoningopleiding onderdeel van is.
Wij bieden jou de ultieme kans om het canyoningen te ontdekken en je vaardigheden naar een hoger niveau te tillen.
>>> Meer informatie over Canyoningschool lees je hier <<<

Wildwaterschool

CANYONING OPLEIDING
Data:
Module I: 13-18 juli 2024
Module II-(III): 6-11 juli 2024
Locatie: Franse Alpen

VOOR WIE IS DEZE OPLEIDING?

• Toekomstige canyoneers: Wil je na de opleiding zelfstandig op pad in de canyons? Dit is jouw ideale startpunt.
  • Avontuurlijke buitensporters: Wil je een geweldige week vol avontuur en natuurbeleving in de Alpen? Ook zonder specifieke leerdoelen is dit programma een fantastische ervaring.

Deze opleiding is voor iedereen die een goede conditie heeft en geen last heeft van hoogtevrees. Voor module I is geen ervaring vereist.

WAAROM KIEZEN VOOR DEZE CANYONING OPLEIDING?

• Volledige training:
    In één week tijd leer je de essentiële technieken en kennis om zelfstandig de canyons in te gaan.
  • Avontuur:
    Je leert alles over deze spannende sport terwijl je adembenemende tochten maakt.
  • Locatie:
    De opleiding vindt plaats in het prachtige Frankrijk, te midden van de mooiste natuurlijke omgevingen.
Canyoningen in Frankrijk

CANYONING OPLEIDING MODULE I
In deze opleiding leer je:

• Voortbewegen door een canyon (lopen, klimmen, zwemmen, springen, glijden, abseilen)
  • Inbinden in een abseil
  • Tijdens het abseilen je afdaalapparaat blokkeren “versleutelen”
  • Touwtechnieken voor het inrichten van een abseil en looplijn
  • Analyseren van situaties
  • Klimatologie
  • Gebruik van het logboek

Je kunt hierna op stap met meer ervaren Canyoneers om ervaring op te doen.

CANYONING OPLEIDING MODULE II

Deze module is een vervolg op module I met een verdere verdieping van de geleerde technieken.
Daarnaast leer je:

• Lopen zonder touwen
  • Signalen
  • Tochtvoorbereiding
  • Wetgeving & Reglementering
  • Gedrag

LOCATIE
De opleiding vindt plaats in het Franse departement Les Hautes Alpes. In de valleien van de Ecrins en van de Ubaye zijn ontzettend veel canyons te vinden op elk niveau. Dit biedt de mogelijkheid om veel verschillende tochten te maken waarbij er genoeg ruimte is voor het toepassen van de geleerde technieken.

VERBLIJF

Tijdens onze canyoning opleiding verblijven we op onze vaste uitvalsbasis Camping Les Eygas. Hier hebben we alle kookfaciliteiten en benodigdheden bij de hand. We koken samen en delen de kosten. Zorg ervoor dat je je eigen tent, matje, slaapzak, bord, mok, en bestek meebrengt.

HOUDING

Tijdens de opleiding verwachten we dat je georganiseerd en proactief bent. Deze canyoningopleiding is geen vakantie; we vragen om jouw volledige inzet en betrokkenheid om samen met de andere deelnemers alles uit deze intensieve en leerzame week te halen.

Canyoningen in Frankrijk

BEGELEIDING

De uitvoering van het programma ligt in handen van Corné Brouwer.
Corné komt uit de klimwereld. Hij is al jaren actief in touw, zowel op de rots, sneeuw en ijs als ook in industriële omgevingen. Hij geeft opleidingen en trainingen rotsklimmen, ijsklimmen, alpinisme, canyoningen, reddingstechnieken, etc, etc.
Ook heeft Corné het Franse Dejeps canyoning diploma van de CREPS (Franse outdoor opleidingsinstituut) en gidst hij al jaren canyons in de Hautes Alpes.

Klaar om je canyoning avontuur te beginnen? Schrijf je vandaag nog in voor onze opleiding en beleef een onvergetelijke week!
Inschrijven kan via het contactformulier

INCLUSIEF

• 6 Opleidingsdagen in Frankrijk.
  • 7 overnachtingen op Camping Les Eygas incl. toeristenbelasting & gebruik van kookspullen.
  • Gebruik van al het canyoningmateriaal.
  • Advies op aanschaffen van eigen canyoningmateriaal.

EXCLUSIEF

• Reisverzekering
  • Slaapmateriaal (tent, matje, slaapzak, etc)
  • Maaltijden (ongeveer €15,00 per dag, er wordt gezamenlijk gekookt)
  • Bord, mok bestek, etc.
  • Reis Nederland – Frankrijk v.v.

Module I: 13-18 juli 2024
Module II-(III): 6-11 juli 2024

CURSUSPRIJS 2024
Korting eigen materiaal: € 60,00 (gordel / helm / 5mm canyoning wetsuit & jack)

Schrijf je in via het contactformulier

Wil je graag meer weten over deze canyoning opleiding of heb je specifieke vragen? Neem dan gerust contact met ons op per telefoon of per e-mail. Op de contactpagina vind je al onze gegevens.