RAFTING ALGEMENE INFORMATIE

Rafting algemene informatie

Rafting is een populaire wildwater discipline en een laagdrempelige sport die voor iedereen met een redelijke fysieke gesteldheid makkelijk vol te houden is. Deze laagdrempeligheid kan echter ook betekenen dat men soms te licht denkt over de veiligheid en de zaken hier omheen, maar raften is niet alleen instappen en varen; het is ook héél belangrijk dat men de risico’s en de gevaren inziet.

Laat je goed inlichten en begeleiden door professionals op het gebied van rafting zoals de gecertificeerde IRF instructeurs van Wildwaterschool.

Rafting Categorieën

Rafting is onder te verdelen in 3 categorieën;
1. Recreatief rafting
2. Professioneel rafting
3. Wedstrijd rafting

Recreatief Rafting

Recreatieve rafters kunnen zonder professionele begeleiding zelf varen op vlak water of op rivieren tot en met wildwater klasse 1 (WW1). Vanaf WW2 is het aan te raden om je te laten begeleiden door een gecertificeerde IRF Raft Guide.
Wildwaterschool heeft verschillende rafting boten in de verhuur. Daarnaast kun je bij Wildwaterschool outdoor vakanties en rafting afvaarten boeken op WW2 en hoger. Deze afvaarten zijn altijd onder begeleiding ven een gecertificeerde IRF Raft Guide.
Kijk op onze vakantiepagina voor meer informatie over het zomerprogramma dat wij aanbieden.

Professioneel Rafting

Rafting is een geweldige watersport die je ook professioneel kunt beoefenen. Na het behalen van de opleiding tot IRF Raft Guide kun je bij diverse outdoor bedrijven in binnen- en buitenland aan de slag. Wildwaterschool biedt verschillende cursussen tot IRF Raft Guide aan.

Wedstrijd Rafting

In een team is het nóg veel leuker om te raften. Je kunt als Heren-, Dames- of Jeugdteam deelnemen aan diverse rafting wedstrijden in binnen- en buitenland. Elk jaar is er een wereld kampioenschap rafting (WRC). Ieder team dat de nationale selectiewedstrijd wint mag zijn/haar land vertegenwoordigen tijdens het WRC.
Heb je interesse in wedstrijd rafting? Kijk dan eens op de website van de Nederlandse Raft Bond.