RAFTING

Rafting in Frankrijk

Rafting is een leuke groepsactiviteit waarbij je met 4, 6, 8 of soms 10 personen in een rubberboot zit. Je krijgt een complete outfit zoals helm, zwemvest en wetsuit en natuurlijk niet te vergeten een peddel. Voor aanvang van de activiteit krijg je een uitgebreide uitleg en samen met de raft-instructeur ga je de trajecten op de rivier bedwingen. De rustige stukken in de rivier worden afgewisseld met sterke stromingen. Op sommige trajecten bevinden zich verblokte passages die je moet ontwijken. Lukt dit niet dan heb je de kans dat het raft omslaat en dat betekent één ding: zwemmen!! Je moet dus niet bang zijn om een nat pak te halen.
We varen op 2 verschillende rivieren; de Durance en de Ubaye.

Rebel Rock Rafting

Geen zin om met zoveel mensen in een raft te zitten? Wil jij het raften toch iets spectaculairder beleven? Ga dan Rebel Rock Raften op de Durance!
Bij het Rebel Rock Rafting zit je met z’n tweeën in een klein raft en is samenwerking cruciaal. Een 2-persoons raft is veel wendbaarder dan de grote rafts. Met één verkeerde beweging kun jij jouw teammaatje uit de boot gooien.

Wildwaterschool biedt deze activiteit aan op Camping Les Eygas in de Franse Alpen waar je nog meer leuke outdoor activiteiten kunt doen. Alle activiteiten staan onder leiding van Nederlandstalige instructeurs en worden in het zomerseizoen wekelijks aangeboden.
Tegelijkertijd met de activiteiten kun je een verblijf boeken op Camping Les Eygas die door de ANWB met 3,5 sterren gewaardeerd is.

DURANCE
De Durance is een rivier die geschikt is voor zowel beginners als voor mensen die al vaker hebben geraft. Met teamwork, spierkracht, tempo, ritme en plezier moet je proberen om het traject op de rivier te bedwingen. Op een leuke en speelse manier ervaar je deze watersport in de vallei van de Durance.
Het raften op de Durance is ook geschikt voor families met kinderen vanaf 6 jaar. De meer ervaren rafters zullen verschillende commando’s krijgen van de raft-instructeur om de teamspirit te verhogen.

‘HET GAT’ VAN DE DURANCE
Spektakelstuk van het raften op dit traject is ‘Het Gat’ van de Durance. Dit is de heftigste passage waarbij het belangrijk is dat je blíjft peddelen want één ding is zeker: remmen = zwemmen!
Aan de oever van deze passage staan de meeste toeschouwers met hun fototoestel klaar om een omslaand raft op de gevoelige plaat vast te leggen. Hilariteit verzekerd.

UBAYE

De Ubaye is een heel stuk wilder dan de Durance en daarom niet geschikt voor kinderen jonger dan 12 jaar. De Ubaye heeft meer verblokte en snellere passages dan de Durance.
De commando’s van de raft-intsructeur volgen elkaar in een hoog tempo op en het is daarom heel belangrijk om deze commando’s goed op te volgen.

De Ubaye ligt in een prachtige natuur en gaat soms door smalle kloven en hoge rotspartijen.

PRIJZEN 2024

Rafting Durance
vanaf 6 jaar

Rebel Rock Rafting Durance
vanaf 12 jaar

Rafting Ubaye
vanaf 12 jaar

Week 27 t/m 35
1 juli t/m 30 augustus
Durance: Maandag t/m Donderdag
Ubaye: Donderdag & Vrijdag

Inclusief
• Materialen
• Instructie en begeleiding door Nederlandstalige instructeurs

Exclusief
• Vervoer
• Verzekering
• Maaltijden
• Overnachting
• Schoeisel (evt. te huur op Camping Les Eygas)

INSCHRIJVEN
Het raften is op basis van individuele inschrijvingen.
Je schrijft je in via het inschrijfformulier.
Wil je tegelijkertijd met de inschrijving ook een kampeerplaats boeken op Camping Les Eygas? Ga dan naar het inschrijfformulier van de camping. Je vult alle gegevens in voor de reservering van de kampeerplaats en onderaan, in het vakje vragen/opmerkingen, vul je de gewenste activiteit in.
Op alle activiteiten zijn de Algemene Voorwaarden van Wildwaterschool van toepassing.

Wil je graag meer weten over het raften of heb je specifieke vragen? Neem dan gerust contact met ons op per telefoon of per e-mail. Op de contactpagina vind je al onze gegevens.

VERVOER
Helaas hebben Wildwaterschool en Camping Les Eygas geen grote touringcar tot hun beschikking om iedereen naar de activiteiten te vervoeren. Daarom zijn alle activiteiten exclusief het vervoer.
Het vertrek naar, en de terugkomst van, de diverse activiteitenlocaties geschiedt daarom op basis van eigen vervoer of op basis van carpooling door de deelnemers of de ouders van de deelnemers, waarbij verwacht wordt dat men om beurten rijdt. Heeft men helemaal geen vervoer dan gaan we er van uit dat er (in overleg met de chauffeur) een vergoeding wordt gegeven aan de chauffeur met wie men mee rijdt.