Rafting opleidingen

De professionele rafting opleidingen van Wildwaterschool richten zich op het behalen van het officiële diploma van de IRF (International Rafting Federation).
Zowel het diploma Raft Guide, Inline Raft Guide Guide als Safety Crafter Guide behoren tot de mogelijkheden die Wildwaterschool binnen de opleidingen aanbiedt. Tijdens het IRF Raft Guide examen zullen zowel de theoretische kennis als de praktijkkennis getoetst worden.
Kijk voor een overzicht van de verschillende opleidingen & workshops in de Jaarplanning >>>

IRF Raft Guide Diploma
Niet alleen de eigenvaardigheid van de deelnemers zal worden getraind, ook de didactische, pedagogische en sociale aspecten zullen aan bod komen. Daarnaast zal er uitgebreid aandacht worden besteed aan wildwaterkennis en veiligheidstraining. Concrete praktijksituaties zullen geoefend worden.
Theoretische onderricht, waarbij gebruik gemaakt wordt van een eigen theorieboek, is ook onderdeel van deze opleiding.
In de kalender vind je een overzicht van de verschillende opleidingen en data.

Opleidingsstructuur

De International Rafting Federation (IRF) heeft een opleidingsstructuur vastgesteld met 5 niveaus / levels.
Wildwaterschool is door de IRF gecertificeerd om deelnemers op te leiden en te examineren tot en met niveau 4.
Bij Wildwaterschool kun je per level specifieke trainingen en opleidingen volgen waarbij examens worden afgenomen volgens de regels en onder auspiciën van de IRF.

Level 1

Trainee Raft Guide