canyoningEN

Canyoningen

Canyoningen in Frankrijk

Canyoningen is een uitdagende en spannende outdoor activiteit waarbij je de loop van een bergrivier volgt. Deze rivier loopt in een diepe kloof langs watervallen, natuurlijke glijbanen en diepe en ondiepe bassins.
Met een neopreen wetsuit, helm en het nodige klimmateriaal daal je al wandelend, glijdend, springend, zwemmend, klauterend en abseilend naar beneden.
Wildwaterschool biedt deze activiteit aan op Camping Les Eygas in de Franse Alpen waar je nog meer leuke outdoor activiteiten kunt doen. Alle activiteiten staan onder leiding van Nederlandstalige instructeurs en worden in het zomerseizoen wekelijks aangeboden.
Tegelijkertijd met de activiteiten kun je een verblijf boeken op Camping Les Eygas die door de ANWB met 3,5 sterren gewaardeerd is.

FOURNEL
De Fournel is een onwijs mooie, leuke en speelse canyon voor jong en oud, voor beginner en gevorderde. In deze canyon ga je veel glijden en springen. Ter afsluiting krijg je nog een mooie Via Ferrata om de canyon te verlaten en terug te keren naar de parkeerplaats.

PRIJS 2024 FOURNEL
+ 2,5 uur
Dag: Maandag, Dinsdag, Woensdag
Min. leeftijd 10 jaar

LA BLACHE
De La Blache canyon ligt in de uitloper van de prachtige Ubaye vallei, bij het plaatsje Le Lauzet. Voordat je de kloof in gaat zul je genieten van een geweldig uitzicht op het meer van Serre-Ponçon.
Het is een canyon met hele mooie abseils die ook voor de beginner goed te doen zijn.

PRIJS 2024 LA BLACHE
+ 2 uur
Dag: Donderdag, Vrijdag
Min. leeftijd 12 jaar

Canyoningen in Frankrijk

Week 27 t/m 35
1 juli t/m 30 augustus
Maandag, Dinsdag, Woensdag: Fournel
Donderdag, Vrijdag: La Blache

INCLUSIEF
– Materialen
– Instructie en begeleiding door Nederlandstalige instructeurs

EXCLUSIEF
– Vervoer
– Verzekering
– Maaltijden
– Overnachting
– Schoeisel* (evt. te huur op Camping Les Eygas)

INSCHRIJVEN
Canyoningen is op basis van individuele inschrijvingen. Je kunt je inschrijven via het inschrijfformulier.
Wil je tegelijkertijd met de inschrijving ook een kampeerplaats boeken op Camping Les Eygas? Ga dan naar het inschrijfformulier van de camping. Je vult alle gegevens in voor de reservering van de kampeerplaats en onderaan, in het vakje vragen/opmerkingen, vul je de gewenste activiteit in.
Op alle activiteiten zijn de Algemene Voorwaarden van Wildwaterschool van toepassing.

Wil je graag meer weten over het canyoningen of heb je specifieke vragen? Neem dan gerust contact met ons op per telefoon of per e-mail. Op de contactpagina vind je al onze gegevens.