Opleiding kajak assistent-instructeur & instructeur

Wil jij actief aan de slag gaan als begeleider of lesgever in het kajakken? Dan ben je bij Wildwaterschool aan het goede adres.
Wildwaterschool is door het Watersport Verbond erkend als officieel opleidingscentrum voor kajak assistent-instructeurs en instructeurs.

Zowel beginnende als ervaren kajakkers kunnen zich aanmelden voor een gedegen opleidingstraject dat afgesloten wordt met een officieel examen. Het theoretische gedeelte van de opleiding zal online én op locatie plaatsvinden. Het praktijkgedeelte zal uitsluitend op locatie plaatsvinden (april – oktober).

kajakken
Programma

Tijdens deze opleiding zal gebruik worden gemaakt van het Watersport Academy online programma.
Alle cursisten krijgen een schriftelijke online intake waarmee het niveau bepaald zal worden waarop men gaat instromen.

In de kajakopleiding wordt o.a. aandacht besteed aan;
– Waterkennis
– Vaartechnieken
– Vaardigheid in les- en leidinggeven
– Veiligheid
– Organisatie
– Materiaal

Eisen om in te stromen

Voor deelname aan de assistent-instructeursopleiding is geen specifiek niveau vereist. Als je helemaal geen kajak- en lesgeefervaring hebt moet je er rekening mee houden dat het opleidingstraject langer kan duren.

Voor deelname aan de instructeursopleiding moet je in het bezit zijn van het diploma assistent-instructeur of, indien je die opleiding/kwalificatie niet hebt, in ieder geval op dat niveau zitten.

Leeftijd

De opleiding tot assistent kajakinstructeur vereist een minimale leeftijd van 16 jaar.
De opleiding tot kajakinstructeur vereist een minimale leeftijd van 17 jaar.

We helpen je graag bij het vinden van het juiste opleidingstraject.
Bel of mail ons dus gerust: Tel.: +31.495.518.497 Mail: info@wildwaterschool.nl