Schoolprogramma

Een schoolkamp of werkweek voor de bovenbouw en het secundair onderwijs is tegenwoordig niet meer weg te denken uit het programma van de diverse onderwijsinstellingen in Nederland en België. Velen organiseren hun schoolkamp of werkweek zelf en ondervinden dat dit een hele opgave is waarbij veel komt kijken. Door de jarenlange ervaring en ruime kennis op dit gebied kan Wildwaterschool al deze zorgen uit handen nemen en een onvergetelijke en unieke week voor leerlingen en begeleiders organiseren.
Door de buitengewone locatie in Frankrijk kunnen wij een uitgebreid programma aan outdoor activiteiten aanbieden.

EIGEN LOCATIE
Wildwaterschool beschikt over een eigen campinglocatie in de Franse AlpenBuiten het hoogseizoen is de camping gesloten voor passanten en is de locatie uitsluitend voor de school beschikbaar.
Vanwege de centrale ligging ten opzichte van de diverse outdoor activiteiten zijn er minimale reistijden en is het een zeer aantrekkelijke locatie om een uniek kamp te organiseren.
Het terrein zelf is zeer overzichtelijk en er zijn diverse sport en spel activiteiten mogelijk.

VERVOER
Wij werken al jarenlang samen met een betrouwbare touringcar maatschappij met zeer ervaren chauffeurs die de reis naar de Franse Alpen en naar de activiteitenlocaties ter plaatse op hun duimpje kennen. De reis per touringcar is veilig, comfortabel en betaalbaar.

Een activiteitenprogramma kan bestaan uit de volgende onderdelen:
– Raften
– Kajakken
– Klettersteigen (Via Ferrata)
– Canyoningen
– Klimmen & Abseilen
– Bergwandeltochten

OVERNACHTEN
Men kan er voor kiezen om eigen tenten mee te nemen maar nog makkelijker is het om gebruik te maken van het tentenkamp dat wij voor jullie opzetten.
Daarnaast kunnen er
2 luxe ingerichte chalets gehuurd worden voor bijvoorbeeld de docenten en/of de chauffeur(s).

MAALTIJDEN
De maaltijden kunnen bereid worden door Wildwaterschool, al dan niet in samenwerking met de leerlingen/begeleiders in corveedienst; iedere school heeft een andere voorkeur.

Uiteraard houden wij rekening met de reguliere dieetwensen. Denk hierbij aan geloofsovertuigingen, vegetariërs en de meest voorkomende allergieën.

Als je er als school voor kiest om zelf de maaltijden te verzorgen dan kun je gebruik maken van de keuken met de daarbij behorende keukeninrichting. Je hoeft dus zelf niets mee te nemen.

OVERLEG
De schoolkampen en werkweken worden altijd georganiseerd in overleg met de school. In een persoonlijk gesprek bespreken we graag de specifieke wensen van de school en het doel van het kamp.
Een oriëntatiebezoek aan de locatie behoort altijd tot de mogelijkheden.

KOSTEN
Omdat iedere school specifieke wensen heeft is het moeilijk om een standaard prijsindicatie te geven. Bel of mail daarom gerust voor een vrijblijvende offerte.

Wil je graag meer weten over de schoolprogramma’s neem dan gerust contact met ons op per telefoon of per e-mail. Op de contactpagina vind je al onze gegevens.