Hotdoggen

Hotdoggen is een geweldig leuke wateractiviteit in een 1- of 2-persoons rubber kajak. Het is te vergelijken met kajakken maar het hotdoggen heb je veel sneller onder de knie dan het kajakken. En de kans dat je omslaat is vele malen kleiner dan in een echte kajak. Een prima activiteit dus om de riviertrajecten te verkennen en kennis te maken met het kajakken
Bij het hotdoggen in Frankrijk ga je altijd op pad met een professionele instructeur van Wildwaterschool.

Wildwaterschool biedt deze activiteit aan op Camping Les Eygas in de Franse Alpen waar je nog meer leuke outdoor activiteiten kunt doen. Alle activiteiten staan onder leiding van Nederlandstalige instructeurs en worden in het zomerseizoen wekelijks aangeboden.
Tegelijkertijd met de activiteiten kun je een verblijf boeken op Camping Les Eygas die door de ANWB met 3,5 sterren gewaardeerd is.

ZWEMMEN?

Misschien! Je moet natuurlijk niet bang zijn om te zwemmen. Het kan altijd wel eens gebeuren dat je bij een passage omslaat en dat je dus een nat pak haalt. Maar geen paniek. Als je omgeslagen bent en je hotdog ligt op z’n kop dan duw je de boot in het water weer recht. Vervolgens klim je vanuit het water weer in je boot en peddel je lekker verder. Je hoeft geen emmers water uit je boot te scheppen want de bodem van deze rubber kajak heeft zogeheten “zelf-lozende” gaten.

Het hotdoggen gaat dus heel wat sneller dan dat je met een echte kajak op het water zit. Bij een echte kajak moet je na het omslaan namelijk naar de kant zwemmen (vergeet je boot en peddel niet mee te nemen). Op de oever moet je de kajak omhoog tillen om al het water eruit te laten lopen. Hierna klim je weer in de kajak om de tocht te vervolgen.

We varen op 2 verschillende rivieren; de Durance en de Ubaye.

HOTDOGGEN DURANCE
De Durance is een rivier die geschikt is voor zowel beginners als voor mensen die al eens vaker hebben ge-hotdogd. Op de Durance kun je kiezen uit een 1- of een 2-persoons hotdog. Kies je voor een 1-persoons hotdog dan heb je de regie zelf in handen. Toch liever met z’n tweeën in de boot? Dan is samenwerking heel belangrijk.

Deze activiteit op de Durance is ook geschikt voor families met kinderen vanaf 10 jaar. Hierbij gaan de jongste kinderen samen met een van de ouders in de hotdog.
Spektakelstuk van het raften op dit traject is ‘Het Gat’ van de Durance. Dit is de heftigste passage waarbij het belangrijk is dat je blíjft peddelen want één ding is zeker: remmen = zwemmen! Aan de oever van deze passage staan de meeste toeschouwers met hun fototoestel klaar om een omslaande hotdog op de gevoelige plaat vast te leggen. Hier is het altijd lachen, gieren, brullen!

HOTDOGGEN UBAYE

De Ubaye is een heel stuk wilder dan de Durance en daarom niet geschikt als je nog nooit eerder het hotdoggen hebt beoefend. Deelname is vanaf 12 jaar. De Ubaye heeft meer verblokte en veel snellere passages dan de Durance. Het hotdoggen gebeurt daarom op de Ubaye uitsluitend in 1-persoons hotdogs.

Het is heel belangrijk dat je de commando’s van de Wildwaterschool instructeurs goed opvolgt want je wilt niet vast komen te zitten bovenop een grote steen.
De Ubaye ligt in een prachtige natuur en gaat soms door smalle kloven en hoge rotspartijen.

PRIJS 2024 HOTDOGGEN DURANCE

– Verzekering
– Maaltijden
– Overnachting
– Schoeisel* (evt. te huur op Camping Les Eygas)

INSCHRIJVEN
Hotdoggen is op basis van individuele inschrijvingen. Je kunt je inschrijven via het inschrijfformulier.
Wil je tegelijkertijd met de inschrijving ook een kampeerplaats boeken op Camping Les Eygas? Ga dan naar het inschrijfformulier van de camping. Je vult alle gegevens in voor de reservering van de kampeerplaats en onderaan, in het vakje vragen/opmerkingen, vul je de gewenste activiteit in.
Op alle activiteiten zijn de Algemene Voorwaarden van Wildwaterschool van toepassing.

MEER INFORMATIE NODIG?
Wil je graag meer weten over het hotdoggen of heb je specifieke vragen? Neem dan gerust contact met ons op per telefoon of per e-mail. Op de contactpagina vind je al onze gegevens.